Jahapp..

Senaste dagarna har vart rtt lugna, fast jag har ändå kännt mig otroligt stressad,  för lite av varje.
Måste ha mitt körkort innan december för då går mitt tillstånd ut och det skuylle vara så drygt att behöva ansöka om ett nytt (igen) och som faktiskt blir en extra utgift.

Så ja, lite press och stress. Bara att fortsätta djupdyka i boken helt enkelt. Men faan allt ska ju fastna också, alla soffror, statistik och så vidare. De mesta sitter (där det ska) men det gäller att göra plats åt det andra också.
Körningen på skolan går kanonbra, men man får ju aldrig nån riktigt chans att träna på det hemma.
Kattis (som jag brukade övningsköra med) har ju en liten son nu och har kanske inte den tid som behövs, och sen vet jag inte hur hon skulle känna om jag satt bakom ratten och med hennes lille pöjk där bak. 

Men i alla fall, i fredags fick jag mig en riktig lång-kökare. närmare 50 mil (ca). Sthlm tur och retur för att "skjutsa" pappa till sthlm där han skulle få röntga ryggen. Nyttigt och bra och jag har lärt mig att det är alltid jag som blir minst stressad (om ens stressad alls) när man är inne "mitt i smeten" och kör vilse, lite fel eller ibland käpprätt åt h-vete.
Nyttigt som fan är det dock, mycket folk, mycket trafik och en hel del skyltar som man måste ha koll på.
Förstår inte varför "alla" (99% av mina vänner och säkert många okända) inte vill köra i Sthlm C, det är ju superkul!
Något som borde vara "obligatoriskt" när man är i slutet på sin utbildnig, då får du verkligen ett test på att planera körningen och vara uppmärksam på enkelriktade gator, folk och trafik. Sen har ju dom nått som inte vi har, gator som enbart är tillåtet för buss/kollektivtrafiken.
(Då menar jag inte Stationsgatan efter kl 20) :P

Nästa vecka är det full fart igen! Halkbana, läkarbesök och sen kryssning lör-sön med Sandra.

Usch jag har redan pack-ångest och vilken väska jag ska ha med, det vet jag själv inte. En megastor eller 2 mindre. Ja jag vet, det är bara 24 timmar resan är, men hellre ha för mycket än för lite.
Hur man än gör så blir det inte rätt.

Man är nöjd med packningen när man åker hemifrån och tänker " nu har jag tillräckligt med outfits". Men sen när man öppnar väskan så rynkar man på näsan och tänker " varför tog jag denna, varför tog jag inte med den tröjan" osv.
Så ja, packning för damer (iaf för mig) är hemsk! Ska försöka packa någon dag innan och inte kvällen innan som jag brukar göra haha, så de ska nog lösa sig. Gah man skulle vart ekonomiskt oberoende så man kunde köpa hela rubbet nytt, man känner sig ju alltid i snyggast i det som är nytt!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0