Herrejössös!

Gud va jag är dålig på att uppdatera här inne, men jag har ju fixat en hemsida för "nagelförlängningen" så valde att ta bort nagel-bloggen och samlar allt på ett ställe. Perfekt enligt mig. Jaha, vad är det då som hänt sen senast?
Massor!! Jag kan verkligen inte skriva upp allt för då skulle jag få skavsår på fingrarna, men jag kan ju berätta en del.

Mamma är ÄNTLIGEN hemma från sjukhuset och på bättringsvägen. Det där tog en väldigt massa på krafterna som gjorde att jag stängde in mig, sov knappt, åt inte alls och levde i stortsett på Ramlösa. Att oroa sig 24 timmar om dygnet är väldigt ansträngande psykiskt.
Än är tant´a inte helt bra bra, men det är bra mycket bättre, vilket jag tackar gudarna för. Som jag sa när en nära vän låg på sjukhuset säger jag samma sak nu " Jag ska ALDRIG klaga på att betala skatt igen". Det är ju en del av våra skatter som går till sjukvården, och hur hade den sett ut om vi inte bidrig med detta?  Just det, så outvecklad så de skriker om det och tack vare våra (och andra) bidrag så gör vi ju det bättre för oss själva. och det ska man väl inte tycka är negativt. En dag kanske det är du eller nån nära vän/familkjemedlem som ligger där. Dåä ska du se att du också ändrar din syn på skatten.

I alla fall, körkortet har jag tagit tag i på allvar nu och lever i stort sett på körskolan, med näsan i boken eller framför datorskärmen hemma. Igår tex så gjorde jag ett sånt jävla klipp på körskolan!
Jag körde 6 st lektioner ( på en och samma dag) för ynka 1500 kr, 6 lektioner går annars på 2820 !
hade sån tur att det fanns massor av sista minuten tider ( När andra bokar av så kan jag ta deras tid/tider för rabbaterat pris) så jag slog till direkt.

Så det blev 3 st dubbel-lektioner. En lektion är på 40 min, så jag körde 2 lektioner (80 min) på raken åt gången. Himla bra system tycker jag!

Fick så mycket beröm och dom sa även som jag kan hålla med om " Det är nära nu. Du kan ju det här, Paula".
Passade på att boka halkbanan med Mats också. Så nu är den bokad ock klar :) Att köra bil, de vet jag att jag kan, nu är det bara finslipningen kvar, och det är inte många lektioner det inte!

Pluggade som vanligt en massa teori hemma också. Så jag var lite "mjölig" i huvudet när jag kom hem på kvällen, när jag vart hemifrån sen kl 09:30 på morgonen.

Känns skönt att det rullar på så bra! 


Idag har jag råpluggat hemma vid datorn innan jag begav mig till körskolan för att plugga lite mer.
SSenare på eftermiddagen cyklade jag till körskolan igen och pluggade en snabbis för att sedan möra upp Sandra. Hon skulle nämligen med mig som "stöd" när jag fortsatte på min tattuering! Måste säga att även om vi inte gjort så mycket så kommer det bli så grymt jävla bra när det är klart. :) (Bild kommer när den är helt färdig!)  Drack lite kaffe med Ann-sofie (tattueraren) innan jag och Sandra cyklade hemåt strax innan 19:30: Så en fullspäckad dag blev det även idag. Underbart! NU är jag mjölig i huvudet igen!

Imorgon är det samma sak, ska även försöka lura med nån stackare ner på stan för en lunch, hade jag tänk. Vi får se hur det går.
Ska passa på att hämta ut lite paket också innan det är dags för körskolan på eftermiddagen, teori-lektion står på schemat denna gång. Så underbart att dom har gratis teorilektioner! Fan va jag ÄLSKAR YA!
Take care!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0