Runnaway bride.

Ja det är så jhag känner mig. Vart grymt osocial dom senate veckorna, helg vad är det?

Iaf så har jag väl hunnit göra en hel del, kaos med Elin, Roadtrip till sthlm, horse show, bilköp.
ja BILKÖP! Det kan jag berätta om.

Att hitta en vettig liten bil verkar ju vara svårare än att hitta en nål i en höstack.
Vet inte hur många ggr jag och pappa var till Falun och kollade på olika bilar. Var även på villovägar för att försöka hitta till ens hem, utan lycka och trötta som vi var vände vi om på den minst sagt besvärliga skogsvägen och gav upp.

Hittade en hel del "fina" bilar. Fina på bil och beskrivning men när man väl kom dit kändes det som en slag i ansiktet och blickarna mellan mig och pappa kunde tydas något liknande " Är det den där skrutthögen?"

Hittade dock en fin ( och PIGG) Mazda 323:a i Falun. Fin in- och utvändigt, provkörde den och hittade inga fel på den alls. Välskött liten bil med andra ord.
Vi sa till mannen att vi skulle åka och titta på en bil till och vi begav oss in till Falu centrum. Tittade på en bil som inte var så jätte intressant så vi bestämde oss för Mazdan. Åkte och hämtade ut pengar på Ica Maxi opch sen ringde vi upp killen igen när vi satte oss i bilen.

Då hade den jäveln sålt den!!! Vi var borta max 30 min!
Det kändes så surt och jag kände hur det kokade i mig.

"Hoppas motorjäveln går söndert för den jävel som köpte bilfan" Ja så lät ungefär konversationen från mitt håll.
Pappa lugn som en filbunke vet hur man ska hantera mig i dessa situationer och när vi började närma oss Ica Maxi i Borlänge sa han lugnt och snäll:

"Har du lugnat ner dig så man kan prata med dig nu?" Ja, besviken var jag allt.
Så vi fortsatte denna snarlika Omöjliga biljakt.

Hade kollat på en Atos och provkört den nån dag innan men kände att det var en lite för tråkig bil med sina 54 hk.
Men den var i väldigt fint skick, inte en rostfläck, gått endast 5000 mil och "kärringkörd".

Så efter några dagar så ringde jag upp Far min och sa " Jag tror vi tar den där Atosen i Falun iaf".
Sagt opch gjort så ringde vi upp herren igen som sålde den. Vi det hr laget hade jag inställningen att " Såklart att den är såld nu när man äntligen bestämt sig".
Men Neeehe då, den var kvar och den eftermiddagen blev jag en Stolt ägare till en liten Padda.

Hur nöjd som helst,  skön att köra och funkar klockrent. Lyckades dessutom pruta ned priset och det var skönt.

Välkommen hem

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hejsan :)

fin blogg!

kolla gärna in min blogg också, där skriver jag om allt mellan himmel och jord.. och efter julen börjar jag med min photoshoot.. min lilla mini-modell karriär som kommer ta fart efter nyår.. du kan vinna spännande priser (läs mer på bloggen)

jag har en bra uppdatering!

skulle betyda allt om du ville kommentera, kolla osv :)

kram!! :)

2011-12-15 @ 13:31:48
URL: http://impossible.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0